пятница, 6 февраля 2015 г.

Творчість: найзабавніша праця і найважча забава


Батьки часто замислюються над тим як же почати заняття , чи потрібно це взагалі і як це зробити правильно .

– Що дає заняття малюванням в ранньому віці? Чи має сенс почекати коли дитина сама зможе тримати олівці й малювати без допомоги мами ?

Ясна річ , що чим менша дитина , тим більше за нього робить батько під час занять. Нехай малюк ще не усвідомлює , що він робить і навіщо , але , безумовно , це вже розвиток дрібної моторики , посидючості , уважності . Хоча , частіше ми недооцінюємо своїх малюків , применшуючи їхні можливості. При правильному підході і організації , вони легко навчаються їм подобається нова діяльність . У майбутньому батькам буде легше залучити малюка до інших занять і навчання.

– Моїй дитині нічого не цікаво. Він і 10 секунд  не посидить спокійно.

Не цікаво тому що батьки не докладають жодних зусиль щоб захопити малюка . Дали іграшку – грай , пластилін – ліпи і т.д. У такому випадку від батьків потрібно проявити більше фантазії , щоб знайти способи і прийоми захоплення малюка.

Наприклад , намалювати щось незвичайне , або чимось незвичайним . Можна при цьому співати пісні , читати вірші , танцювати , вигадувати веселі історії. Одним словом робити все , щоб малюку не набридло. Головне не навчити чогось конкретно , головне тут навчити цікавитися світом , показати його різноманітність . Зацікавити , навчити вчитися і бути допитливим , отримувати задоволення від пізнавання нового та вміння цим користуватися і ділитися з іншими.

– Навіщо мучити себе і дитину навчанням того , як тримати олівець , якщо в 2 роки малюк сам зможе малювати .

Може і зможе , але не захоче. Займатися потрібно починати якомога раніше , і не важливо що ми робимо – малюємо , ліпимо , вишиваємо хрестиком або просто уважно дивимося як мама з татом грають удвох в кубики – все це прищеплює дитині поняття “грати з кимось ” , при цьому дотримуються які – то основні правила ( пластилін не їдять , але мнуть руками ; книги не рвуть , малюють тільки на папері і т. д.). Потім , дворічному , який ніколи так з мамою не сидів , вже майже неможливо пояснити такі прості речі. Інтерес до такого виду діяльності втрачається. Виходить , що маляті простіше впорається з технікою , але набагато складніше утримувати увагу , концентруватися , занурюватися в процес роботи .

– Де ж знайти час на це все: то йому почитати , то показати , тепер помалювати і пострибати , потім заспівати пісню і побігати ?

Тут вся справа в самих батьках. Кожен сам для себе вирішує і ставить пріоритети. У кожному разі , заняття з дітьми короткочасні , але часті . Мозок дитини настільки сприйнятливий до нового , що будь-які заняття принесуть величезну користь! Виходить , що малюк за день встигає зайнятися різними цікавинками . Такий калейдоскоп подій дають йому масу позитивних емоцій і переживань , змушують думати. Ми не бачимо миттєвого результату , а фундамент непомітно закладається …

– Якби можна було подивитися , як займаються інші батьки , щоб мати уявлення , як це робити.

У наш час це не проблема. У першу чергу , можна піти в дитячий розвиваючий центр і наочно побачити що і як роблять викладачі , взяти собі на озброєння і спробувати повторити заняття вдома . Якщо це неможливо , можна пошукати різні книги і підручники , розробки занять , пісеньки , відео матеріали в книжкових магазинах , інтернеті . Ну , і наостанок , можна мінятися досвідом з іншими батьками , однодумцями.

- Як і з чого почати заняття ?

Заняття по З діяльності з малюками краще починати зі казки , вірші , ігри. Такий ігровий момент дасть можливість малюкові зібратися і налаштуватися на серйозну діяльність . Дорослий обігрує сюжет майбутнього малюнка , використовуючи іграшки. Такі заняття – це завжди спілкування дорослого і дитини. У нього відбувається розвиток мови . Творчість стимулює розвиток комунікативної функції мови . У процесі спільної діяльності діти здатні засвоїти багато нових слів.

Наприклад: Приготуйте фарби , поролон або губку , аркуш паперу , шаблон кулі ( усередині листа виріжте овал) . Перед малюванням надійти повітряна куля . Пограйте з ним , щоб малюку було весело.

– Це повітряна куля . Давай ми намалюємо таку ж.

Зацікавте малюка і йдіть малювати . На чистий аркуш покладіть шаблон кулі. Обмокніте куточок губки в красску і робіть ” бум- бум” по аркушу . Коментуйте всі свої дії , але НЕ МОВЧІТЬ . Коли закінчите малювати . приберіть шаблон .

– Ой , що у нас вийшло. Шарик.

Прочитайте вірш Я. Акіма

У свята на вулиці
В руках у дітвори
Горять , переливаються
Повітряні кулі .

– А щоб кулька не полетіла , ми їй домалюємо ниточку і будемо міцно- міцно тримати . В кінці заняття помилуйтеся картиною , похваліть малюка. Таким же чином можна намалювати яблуко , листочок , сонечко , ялинку і т.д.

– Постійно малювати одне і те ж нудно. Що ж можна придумати , щоб урізноманітнити заняття ?
Можна малювати різними матеріалами: пальчиками , пензликами , поролоном або губками . Можна робити штампи і малювати штампами , малювати під шаблон , малювати на білій і кольоровому папері . Комбінуйте заняття : сьогодні малюємо під шаблон , завтра ліпимо та розфарбовуємо те, що зліпили , на наступний раз малюємо на кольоровому папері . Можна так само малювати по крупі . Мама повинна завчасно приготувати « полотно ». Роздрукуйте потрібний малюнок або намалюйте самі. Рясно намажте його клеєм ПВА і посипте крупою (рис , гречка , перловка , пшоно , горох , манка ) . Залиште на ніч щоб крупа добре прилипла . На наступний день можна малювати .

малювання крупою

Можна комбінувати різні види діяльності в одне заняття. Шанували книжку про ліс. Поговорили про те які дерева ростуть у лісі . Побачили ялинку. Можна зліпити її з тіста і розмалювати пальчиками. Тут фантазії немає меж.

Комментариев нет:

Отправить комментарий